понеділок, 16 березня 2020 р.

Дистанційне навчання з біології і екології (10-11 класи)


Перевірте себе. Виконайте завдання (Цитоплазматична спадковість. Неспадкова мінливість)


Відповіді ви можете надсилати на електронну пошту noval_inna@ukr.net  

Виконайте тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді):

Кожна правильна відповідь – 1б.

1. З якими органелами пов’язана цитоплазматична спадковість

а) пластиди і мітохондрії;

б) комплекс Гольджі і рибосоми;

в) вакуолі і лізосоми;

г) ядро і ендоплазматична сітка.
2. Оберіть правильне твердження
а) дитина отримує мітохондріальні гени лише від матері;
б) дитина отримує мітохондріальні гени лише від батька;
в) дитина може отримати мітохондріальні гени і від матері, і від батька;
г) мітохондріальна спадковість не властива людині.
3. Як називають властивість організмів набувати нових ознак
а) спадковість;
б) мінливість;
в) розмноження;
г) кросинговер.
4. Оберіть неправильне твердження
а) ген – ділянка молекули ДНК, яка несе інформацію про структуру білків або функціональних молекул РНК;
б) мітохондрії мають власну ДНК;
в) мітохондріальна ДНК аналогічна ядерній;
г) неспадкова (модифікаційна) мінливість немає адаптивного значення.
5. Оберіть правильне твердження щодо причин неспадкової (модифікаційної) мінливості
а) кросинговер;
б) вплив мутагенів;
в) випадкове об’єднання гамет під час запліднення;
г) вплив факторів середовища.
6. Наведіть 2 приклади неспадкової мінливості у людини (1,5б)
7. Укажіть пристосувальне (адаптивне) значення засмаги (2б) 
8. Поставте знак «+» біля правильних тверджень, а знак «-» - біля неправильних щодо неспадкової мінливості (1б)

Твердження
+/-
1. Неспадкова мінливість не пов’язана зі зміною генотипу
?
2. Неспадкова мінливість відбувається під дією факторів навколишнього середовища
?

9. Поміркуйте, чому в рослини стрілиці листки, які знаходяться у воді мають ниткоподібну форму, а листки, які знаходяться над водою – стрілоподібну? (2,5б)


Шановні учні, якщо у вас виникли запитання, можете задавати їх у коментарях.

Навчальні матеріали (11 клас)









Перевірте себе. Виконайте завдання 
(Антропічний вплив на атмосферу. Антропічний вплив на гідросферу. Антропічне забруднення ґрунтів)

Відповіді ви можете надсилати на електронну пошту noval_inna@ukr.net  

Виконайте тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді):
Кожна правильна відповідь – 1б.
1. Руйнування озонового шару і кислотні дощі є основними проблемами
а) атмосфери;
б) літосфери;
в) гідросфери;
г) магнітосфери.
2. Яка функція озонового екрану
а) продукція хімічних речовин;
б) підтримання температури на Землі;
в) поглинання ультрафіолетових променів;
г) зменшення вологості повітря.
3. Яка фаза ґрунту утворена ґрунтовими частинками різних розмірів
а) рідка;
б) газоподібна;
в) тверда;
г) ґрунтова плазма.
4. Яка причина не викликає ерозію ґрунтів
а) змивання водою родючого шару ґрунту під впливом талих або дощових вод;
б) руйнування ґрунту копитами тварин;
в) сильний вітер, який видуває частинки з ґрунту;
г) насадження рослинності.
5. Як називають чергування сільськогосподарських культур у просторі і часі
а) меліорація;
б) сівозміна;
в) агроценоз;
г) акліматизація.
6. Що не належить до забруднювачів ґрунтів
а) внесення пестицидів;
б) хімічне виробництво;
в) очисні споруди;
г) планування сівозмін.
7. Установіть відповідність між  причиною і наслідками забруднення (1,5б)
Причина
Наслідки
А. Зниження  гумусу
1. Зменшення родючості ґрунтів
Б. Масове розмноження ціанобактерій
2. Забруднення атмосфери
В. Спалювання палива
3. Забруднення води

8. Поставте знак «+» біля правильних тверджень, а знак «-» - біля неправильних (1,5б)
Твердження
+/-
1. Вирубування лісів є причиною забруднення атмосфери
?
2. Наслідком ерозії ґрунтів є зниження родючості
?
3. Сівозміни позитивно впливають на родючість ґрунтів
?


9. Дайте поради щодо зниження обсягів споживання холодної та гарячої води, що дасть можливість зекономити кошти на оплаті комунальних послуг, а також буде внеском до вирішення проблеми дефіциту питної води (3б).


Використані джерела:

1. Біологія і екологія: підручник для 10 класу/ О.А. Андерсон, М.А. Вихренко, О.А. Чернінський. Київ: Школяр, 2018. 
2. Біологія і екологія: підручник для 11 класу/ Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, Т.А.Компанець,  С.Р. Рушковський. Київ: Генеза, 
3. Енциклопедія сучасної України  http://esu.com.ua/search_articles.php?id=17253.
4. Мотузний В.О. Біологія: навчальний посібник/ За ред. О.В. Костильова. К: Світ успіху, 2009.
5. Червона книга України  https://redbook-ua.org/


Шановні учні, якщо у вас виникли запитання, можете задавати їх у коментарях.