понеділок, 16 березня 2020 р.

Дистанційне навчання з біології і екології (10-11 класи)


Перевірте себе. Виконайте завдання (Цитоплазматична спадковість. Неспадкова мінливість)


Відповіді ви можете надсилати на електронну пошту noval_inna@ukr.net  

Виконайте тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді):

Кожна правильна відповідь – 1б.

1. З якими органелами пов’язана цитоплазматична спадковість

а) пластиди і мітохондрії;

б) комплекс Гольджі і рибосоми;

в) вакуолі і лізосоми;

г) ядро і ендоплазматична сітка.
2. Оберіть правильне твердження
а) дитина отримує мітохондріальні гени лише від матері;
б) дитина отримує мітохондріальні гени лише від батька;
в) дитина може отримати мітохондріальні гени і від матері, і від батька;
г) мітохондріальна спадковість не властива людині.
3. Як називають властивість організмів набувати нових ознак
а) спадковість;
б) мінливість;
в) розмноження;
г) кросинговер.
4. Оберіть неправильне твердження
а) ген – ділянка молекули ДНК, яка несе інформацію про структуру білків або функціональних молекул РНК;
б) мітохондрії мають власну ДНК;
в) мітохондріальна ДНК аналогічна ядерній;
г) неспадкова (модифікаційна) мінливість немає адаптивного значення.
5. Оберіть правильне твердження щодо причин неспадкової (модифікаційної) мінливості
а) кросинговер;
б) вплив мутагенів;
в) випадкове об’єднання гамет під час запліднення;
г) вплив факторів середовища.
6. Наведіть 2 приклади неспадкової мінливості у людини (1,5б)
7. Укажіть пристосувальне (адаптивне) значення засмаги (2б) 
8. Поставте знак «+» біля правильних тверджень, а знак «-» - біля неправильних щодо неспадкової мінливості (1б)

Твердження
+/-
1. Неспадкова мінливість не пов’язана зі зміною генотипу
?
2. Неспадкова мінливість відбувається під дією факторів навколишнього середовища
?

9. Поміркуйте, чому в рослини стрілиці листки, які знаходяться у воді мають ниткоподібну форму, а листки, які знаходяться над водою – стрілоподібну? (2,5б)


Шановні учні, якщо у вас виникли запитання, можете задавати їх у коментарях.

Навчальні матеріали (11 клас)









Перевірте себе. Виконайте завдання 
(Антропічний вплив на атмосферу. Антропічний вплив на гідросферу. Антропічне забруднення ґрунтів)

Відповіді ви можете надсилати на електронну пошту noval_inna@ukr.net  

Виконайте тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді):
Кожна правильна відповідь – 1б.
1. Руйнування озонового шару і кислотні дощі є основними проблемами
а) атмосфери;
б) літосфери;
в) гідросфери;
г) магнітосфери.
2. Яка функція озонового екрану
а) продукція хімічних речовин;
б) підтримання температури на Землі;
в) поглинання ультрафіолетових променів;
г) зменшення вологості повітря.
3. Яка фаза ґрунту утворена ґрунтовими частинками різних розмірів
а) рідка;
б) газоподібна;
в) тверда;
г) ґрунтова плазма.
4. Яка причина не викликає ерозію ґрунтів
а) змивання водою родючого шару ґрунту під впливом талих або дощових вод;
б) руйнування ґрунту копитами тварин;
в) сильний вітер, який видуває частинки з ґрунту;
г) насадження рослинності.
5. Як називають чергування сільськогосподарських культур у просторі і часі
а) меліорація;
б) сівозміна;
в) агроценоз;
г) акліматизація.
6. Що не належить до забруднювачів ґрунтів
а) внесення пестицидів;
б) хімічне виробництво;
в) очисні споруди;
г) планування сівозмін.
7. Установіть відповідність між  причиною і наслідками забруднення (1,5б)
Причина
Наслідки
А. Зниження  гумусу
1. Зменшення родючості ґрунтів
Б. Масове розмноження ціанобактерій
2. Забруднення атмосфери
В. Спалювання палива
3. Забруднення води

8. Поставте знак «+» біля правильних тверджень, а знак «-» - біля неправильних (1,5б)
Твердження
+/-
1. Вирубування лісів є причиною забруднення атмосфери
?
2. Наслідком ерозії ґрунтів є зниження родючості
?
3. Сівозміни позитивно впливають на родючість ґрунтів
?


9. Дайте поради щодо зниження обсягів споживання холодної та гарячої води, що дасть можливість зекономити кошти на оплаті комунальних послуг, а також буде внеском до вирішення проблеми дефіциту питної води (3б).


Використані джерела:

1. Біологія і екологія: підручник для 10 класу/ О.А. Андерсон, М.А. Вихренко, О.А. Чернінський. Київ: Школяр, 2018. 
2. Біологія і екологія: підручник для 11 класу/ Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, Т.А.Компанець,  С.Р. Рушковський. Київ: Генеза, 
3. Енциклопедія сучасної України  http://esu.com.ua/search_articles.php?id=17253.
4. Мотузний В.О. Біологія: навчальний посібник/ За ред. О.В. Костильова. К: Світ успіху, 2009.
5. Червона книга України  https://redbook-ua.org/


Шановні учні, якщо у вас виникли запитання, можете задавати їх у коментарях.



6 коментарів:

  1. Інно Валеріївно, коли потрібно здати самостійну роботу? До якого числа ми маємо час?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за запитання. Якщо технічні можливості вам дозволяють, можете надсилати відповіді до 03.04.
      Успіхів.
      Стежте за оновленнями.

      Видалити
  2. куди і в якому форматі Вам скидати відповіді ?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Відповіді можна надсилати на електронну пошту noval_inna@ukr.net
      у будь-якому зручному для вас форматі.

      Видалити